Læs om hvordan vi hjalp SuperPuds
Et nyopstartet vinduespolerings firma fra Svendborg, der fokuserer på god gammeldags vinduespudsning. Med manuelt håndarbejde, sikrer de at opretholde deres høje kvalitet.
Indledende møde
SuperPuds har været utroligt effektive på deres “mund til mund” markedsføring, hvor de fik skabt sig et pænt kundekartotek blot ved brug af flyers og god omtale. De ramte dog en mur, som mange selvstændige kender til. De havde ikke både tid til at håndtere de kunder de fik, og skaffe nye på samme tid. De rakte derfor ud til nogle forskellige lokale marketing bureauer, og fortalte om deres problem med både begrænset tid og budget. Vi kom med et forslag, der matchede både forventninger og budget. Vi startede onboardingen med et uddybende møde, hvor vi afklarede SuperPuds typiske kundeprofiler, samt lagde en nøjagtig strategi for, hvordan vi får mest muligt ud af det beskedne budget.
3 Steps strategi
Forberedelse
Det næste skridt var at forberede indhold til annoncen. Vi afklarede nogle af de salgs-punkter, hvorpå SuperPuds differencierede sig, så vi kunne nævne disse i annoncen.
Eksekvering
Herefter var det tid til at eksekvere. Billeder og videoer var optaget og redigeret, annoncerne opsat og hjemmeside optimeret. Herfra var det bare at trykke start.
Analyse & optimering
Efter kampagnens udløb, lavede vi sammen en analyse af annoncens data for at finde ud af, hvad der virkede og hvad der rent faktisk gav afkastet.
Resultater
Som nyopstartet service-virksomhed, har man oftest begrænset opstarts-kapital. Derfor havde SuperPuds egentligt besluttet sig at klare hele den digitale del af forretningen selv. De fik lavet basal hjemmeside, så de havde et online-visitkort. Derudover postede de også almindelige opslag på Facebook og Instagram, dog kunne de hurtigt se, at når det kom til annoncerne, havde de brug for hjælp. Efter opstartsmøde fik vi produceret et simpelt billede til deres annonce. Allerede få dage i annoncens levetid, ser SuperPuds positive resultater. Jonas fra SuperPuds kontakter straks kunderne, der retter henvendelse via annoncen, og forvandler 2/3 af henvendelserne til reelle kunder. Samarbejdet med SuperPuds viser, at med den rette tilgang, kan man komme fint i gang med kun et “opstarts-budget”.
Hvad siger Jonas fra SuperPuds?
”Et meget stærkt og seriøst team, altid punktlig med aftaler og svarer superhurtigt. Vi oplever Vaag Media er stærke på især deres arbejde med målrettet markedsføring og annoncering. Vi har fået et letforståeligt overblik over, hvordan vores annonce-kroner bliver bedst anvendt, hvilket giver tryghed.
Vi kan varmt anbefale et samarbejde med Vaag Media, hvis der skal flere kunder i butikken eller hjemmesiden skal have en update.”