KØR GRØNT
case studie på vej
Læs om hvordan vi hjalp Kør Grønt
Kør Grønt kampagnen rejser til 6 store byer i Danmark hvert år, hvor de i samarbejde med lokale forhandlere fremviser et hav af elbiler, samt giver uvildig rådgivning for at sprede glæden og vigtigheden i at køre mere grønt.
Indledende møde
Jens fra kørt Grønt kampagnen fik os anbefalet af en fælles bekendt i vores netværk. Han tog herefter straks kontakt til os, med forhåbning om at planlægge næste års (2026) kampagner, da de allerede havde været i de første 2 byer her i (2025) og at skulle kunne nå at lancere kampagner til de kommende byer, virkede urealistisk. Vi tog et dybdegående møde om selve virksomheden, samt hvad potentialet og ønskerne var. Vi vurderede hurtigt efter møde, at tage det som en udfordring og sørger for at Jens fik nogle kampagner op i år, som han ideelt set ønskede.
18 timer efter mødet var den første kampagne med 3 annoncer klar, aldrig har vi eksekveret så hurtigt og på samme tid gjort vores arbejde grundigt.
Eksekvering
Dagen efter første møde var første kampagne oppe at køre og tallene så allerede fornuftige ud. Med events som disse, kan nogle af tallene dog være utroligt intetsigende, hvis ikke eventet rent faktisk bliver en succes. Vi blev dog alle glade af at høre, at første event gik langt over forventning og det uden tvivl var en kæmpe succes med et hav af deltager. Vi fik derfor vores “proof of concept” og fortsatte med at lave de resterende 3 kampagner til de sidste byer, som gang på gang viste sig at gå langt over forventningerne. Faktisk gik det så godt, at Jens på egen opfordring valgte at ville hæve både annoncebudgettet med 50%, men oveni købet også vores hyre med 50%. Dette afspejler tydeligt succes-historien i samarbejdet med Kør Grønt kampagnen, som vi glæder os til at fortsætte næste år igen.
Resultater
Målbare tal som rækkevidde og eksponeringer har selvfølgelig noget at sige i kampagner som disse, men hvis andre indikatore ikke ser positive ud, kan de være intetsigende.
Det kan være indikatorer som bl.a. viser hvor stor en del af videoen der bliver afspillet, dette afspejler om folk blot kigger i 1 sekund og scroller videre igen.
I samarbejdet med Kør Grønt, ser alle tallene dog positive ud, vi har set klart engagement fra brugerne og dette har båret frugt.
Hvad siger Jens fra Kør grønt?
“XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX”