CASE STUDIES

Klinik Biopuls

Svendborg’s foretrukkende rygestop klinik, med over 15 års erfaring. Vi har haft fornøjelsen af at samarbejde med Per Nielsen fra Klinik Biopuls. Per rakte ud til os, eftersom den digitale del af forretningen havde stået stille i noget tid. Vi tog derfor et “touch-base” møde, for at se om der var potentiale i samarbejdet. Allerede i begyndelsen af mødet, kom vi frem til flere ideér man kunne implementere. Der var ingen tvivl om at vi skulle i gang.

Per Nielsen ejer af Klinik Biopuls
  • 1

    Onboarding

    Vi startede onboardingen med et uddybende møde, hvor vi afklarede klinikkens typiske kundeprofiler, samt lagde en nøjagtig strategi for både annoncering og hele den digitale strategi.

  • 2

    Forberedelse

    Det næste skridt var at forberede indhold til annoncerne og hjemmesiden. Vi lavede en strategisk plan ifht. videoer, billeder og tekst der skulle bruges.

  • 3

    Eksekvering

    Herefter var det tid til at eksekvere. Billeder og videoer var optaget og redigeret, annoncerne opsat og hjemmeside optimeret. Herfra var det bare at trykke Start.

  • 4

    Analyse & optimering

    Annoncekampangerne kører, kalenderen begynder at blive fyldt igen. Vi analyserer alle annoncerne løbende, så vi kan tilføje størstedelen af budgettet i de kampagner der virker bedst.

Samarbejdet mellem Vaag Media og Klinik Biopuls bærer hurtigt frugt. Først og fremmest er der taget godt hånd om hjemmesiden, hvor vi har optimeret hele “kunderejsen” der er i gennem websitet. Her er det vigtigt at have i fokus, at det skal være nemt for kunden at gå fra annonce – til hjemmeside – til udfyldt kontaktformular. Efter vi havde styr på fundamentet (hjemmesiden), var vi klar til at få optaget noget content (grafisk materiale til annoncerne). Vi havde heldigivs alle “emotionel triggers” at lege med, når vi annoncerer for en ryge-stop klinik. Derfor havde vi god plads til at udfolde vores kreative ideer, som endte med at give Per – en næsten for fyldt kalender.

Se her et overblik på nogle af tallene fra samarbejdet

287%

Bredere rækkevidde på Meta

435%

Stigning i interaktioner på Meta (likes & kommentarer)

7x

ROI (Gevinst på annoncekroner)

422%

Stigning i klik på link til hjemmeside fra Meta

7

Kreativer (billeder og videoer) udarbejdet til annoncer

SuperPuds

Et nyopstartet vinduespolerings firma fra Svendborg, der fokuserer på god gammeldags vinduespudsning. Med manuelt håndarbejde, sikrer de at opretholde deres høje kvalitet. SuperPuds har været utroligt effektive på deres “mund til mund” markedsføring, hvor de fik skabt sig et pænt kundekartotek blot ved brug af flyers og god omtale. De ramte dog en mur, som mange selvstændige kender til. De havde ikke både tid til at håndtere de kunder de fik, og skaffe nye på samme tid. De rakte derfor ud til nogle forskellige lokale marketing bureauer, og fortalte om deres problem med både begrænset tid og budget. Vi kom med et forslag, der matchede både forventninger og budget.

  • 1

    Onboarding

    Vi startede onboardingen med et uddybende møde, hvor vi afklarede SuperPuds typiske kundeprofiler, samt lagde en nøjagtig strategi for hvordan vi får mest muligt ud af det beskedne budget.

  • 2

    Forberedelse

    Det næste skridt var at forberede indhold til annoncen. Vi afklarede nogle af de salgs-punkter hvorpå SuperPuds differencierede sig, så vi kunne nævne disse i annoncen.

  • 3

    Eksekvering

    Hernæst var det tid til at eksekvere. Billeder og videoer var optaget og redigeret, annoncerne opsat og hjemmeside optimeret. Herfra var det bare at trykke Start.

  • 4

    Analyse & optimering

    Efter kampagnens udløb, lavede vi sammen en analyse af annoncens data, for at finde ud af hvad der virkede og hvad der rent faktisk gav afkastet.

Som nyopstartet service-virksomhed, har man oftest begrænset opstarts-kapital. Derfor havde SuperPuds egentligt besluttet sig at klare hele den digitale del af forretningen selv. De fik lavet basal hjemmeside, så de havde et online-visitkort. Derudover postede de også almindelige opslag på Facebook og Insagram, dog kunne de hurtigt se at når det kom til annoncerne, havde de brug for hjælp. Efter opstartsmøde fik vi produceret et simpelt billede til deres annonce. Allerede få dage i annoncens levetid, ser SuperPuds positive resultater. Jonas fra SuperPuds kontakter straks kunderne der retter henvendelse via annoncen, og forvandler 2/3 af henvendelserne til reelle kunder. Samarbejdet med SuperPuds viser, at med den rette tilgang, kan man komme fint i gang med kun et “opstarts-budget”.

Se her et overblik på nogle af tallene fra samarbejdet

33,-

Pr. Lead

66%

Konverterede til kunder

10x

ROI (Gevinst på annoncekroner)