Hvad er lead/leadgenerering?
Et lead er noget man kalder en potentiel kunde, i salgs og marketing verdenen. Altså en som har vist interesse for din virksomheds ydelser, produkter eller services. Formålet er at tiltrække en potentiel kunde, få dem til at vise interesse for dit produkt eller din tjeneste og derefter pleje dem, indtil de lægger penge i din virksomhed. Dog er mange virksomheders største udfordring at generere leads og trafik, det vil vi gerne løse.
Man kan være den bedste i sit fag, men stadig ikke komme nogen vegne uden kvalitets leads. Leads kan opstå på mange måder, det kan være alt fra kontaktformularer, nyhedsbreve, forskellige slags annoncer fra sociale medier, samt meget mere! Vi går op i at finde de mest effektive måder at generere kvalitets leads på for lige præcis din virksomhed.
Varme leads
Varme leads er altid en fantastisk ting at få som erhvervsdrivende. Derimod en ligeså stor belastning at håndtere ukvalificerede leads. Når vi kigger på at generere leads/kundehenvendelser, er det ikke kun antallet af leads der opgør succéen, det er vigtigst af alt interesserede henvendelser, der er skabt ved et tillidsfuldt førstemøde online, som giver dig værdi for dine annoncepenge.
Vejen til relevante kundehenvendelser
Mulighederne er mange, når det kommer til at fremskaffe kontaktbare leads. Hos Vaag Media har vi dog en stærk holdning om, hvilke måder vi vil bruge, samt hvilke måder vi ikke vil bruge. Når man taler om leadgenerering, vil mange tænke flashy konkurrencer på sociale medier, som diverse teleselskaber mm. vil bruge i deres telemarketing. Af erfaring og dyb indsigt i branchen kan vi nemt konkludere, at det ikke er vejen frem til kvalitetsleads for lokale erhvervsdrivende. Vi går derfor i dybden, og skaber en rejse for de målgrupper vi annoncerer til, det gør vi ved at fokusere på brand awareness, hvor vi skaber tillid til de potentielle kunder inden de tager kontakten til jer.